fbpx
google-site-verification:googled80cf453c849ffb5.html

 Natuuryoghurt en havermout zijn twee hypergezonde ontbijtkeuzes, maar wegens gebrek aan smaak of zoetigheid is niet iedereen is er even dol op. Deze 7 gezonde ingrediënten, aanbevolen door de Amerikaanse voedingsexperte Lisa Turner, zorgen ervoor dat natuuryoghurt en havermout meteen een stuk lekkerder worden.

1. Cacao
Als je kleine stukjes gefermenteerde cacao gebruikt, krijg je meer antioxidanten binnen dan wanneer je zuivere pure chocolade eet. Het kan dus absoluut geen kwaad cacao toe te voegen aan yoghurt of havermout. De harde stukjes cacao bevatten bovendien geen suiker en zorgen voor een krokantere smaak.”

2. Chiazaden
Chiazaden bevatten twee keer zoveel omega 3-vetten als lijnzaad, wat erg goed is voor het hart. Ook zitten ze boordevol vezels en proteïnen. Je hoeft ze niet te pletten, de zaadjes kunnen zo in yoghurt of havermout worden gemengd.

3. Bosbessen
Gedroogd fruit bevat enorm veel suiker dus opteer liever voor vers fruit. Mijn persoonlijke favoriet zijn bosbessen, ik heb er al zoveel goede dingen over gelezen. Zo zijn ze uitstekend om hartproblemen helpen te bestrijden, maar daarnaast verbeteren ze ook het geheugen en helpen ze tegen stress.

4. Pompoenzaad
Voor mannen zijn pompoenzaadjes zeker aan te raden omdat ze bijdragen tot de gezondheid van de prostaat. Pompoenzaadjes zitten boordevol zink, vitamine E en tryptofaan, een aminozuur dat de gemoedstoestand reguleert.”

5. Wortelsap in poedervorm
Veel mensen weten niet dat wortelsap ook in poedervorm verkrijgbaar is. Vooral in combinatie met yoghurt is het een echte lekkernij. Het poeder is rijk aan betacaroteen, een antioxidant die bijdraagt tot een goede werking van de ogen, en vitamine C.

6. Kaneel
Kaneel wordt al erg frequent gebruikt in havermout, maar het smaakt ook prima in yoghurt. Kaneel verlaagt de insulineniveaus, wat de bloedsuikerspiegel onder controle houdt. Natuuryoghurt bevat veel melksuikers, waardoor kaneel in feite het perfecte ingrediënt is om alles in balans te houden.

7. Amandelen
Amandelen zijn de gezondste noten om aan je ontbijt toe te voegen. Hun vetgehalte is het best, wat wil zeggen dat ze de cholesterol verlagen en hartziektes voorkomen. Amandelen bevatten veel vitamine E en magnesium en zorgen ook sneller voor een verzadigd gevoel.

8. ongezouten noten, fijngesneden appel en sinaasappel en  noni-juice

Dagelijks ongezouten noten eten is super gezond. Met de fijngesneden appel en sinaasappel  krijg je meteen een flink deel van de dagelijks fruit binnen. De noni-juice is een perfecte aanvulling en bevat veel meer vitamine C dan de sinaasappel. 

Bron : gezond.nl ; NewAge

 

Wil je meer info :  

Team Van Nature Gezond

Bel nu  :  0637332901   

Chat    : https://m.me/VanNatureGezond

Mail     : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.