fbpx
google-site-verification:googled80cf453c849ffb5.html

De bloeddruk natuurlijk verlagen

Lijnzaad

Lijnzaad is makkelijk te combineren met voeding

De inname van 30 gram lijnzaad per dag verlaagt de systolische bloeddruk met gemiddeld 15mmHg en de diastolische druk (de onderdruk) met 7 mmHG bij mensen met een hoge bloeddruk.Hele en gebroken lijnzaad vindt je in elke supermarkt. Het is makkelijk in gebruik; je kunt het door de yoghurt, op fruit of door smoothies doen.

Meer voordelen van lijnzaad: goed voor de stoelgang én de hersenfunctie.

 

Noni-juice:

Het extract van de wortel van deze plant is in staat om de productie van stikstofoxide in het lichaam te reguleren. Op deze manier wordt een vaatverwijdend effect bereikt dat de bloeddruk verlaagt. Daarom zou dit extract zeer nuttig kunnen zijn voor patiënten die lijden aan hoge bloeddruk

Meer voordelen noni-juice : goed voor pijnbestrijding

 

Bieten- en appelsap

Minder druk op de vaatwanden door bietensap

Bieten zijn van alle groenten de rijkste bron van nitraat. Nitraatrijke voeding helpt het lichaam meer salpeterzuur (een nitraat) te produceren. Ondertussen verwijdt nitraatrijke voeding de vaten, zodat er minder druk op de vaatwanden komt. De cardiovasculaire functie verbetert. Een sap dat 72% bietensap bevat, en 28% appelsap, zorgt al voor een vermindering van de systolische druk van gemiddeld 4 tot 5 mmHg. Maak zelf je sappen en combineer dit lekker met bijvoorbeeld verse gember. Want ook gember verlaagt de bloeddruk .

Meer voordelen van bietensap: meer energie, betere spierfunctie

 

Tomatensap

Tomatensap is een handig hulpmiddel om de bloeddruk te verlagen

Sap op basis van tomaten verlaagt de systolische bloeddruk met gemiddeld 5 mmHg.Je kunt zelf sap maken door middel van tomatenpuree, al dan niet met toevoeging van verse tomaten. Kijk naar de biologische en zoutloze pakjes tomatenpuree.

Je werkt hiermee ook gelijk aan de vermindering van de buikomvang.

Meer voordelen van tomatensap: Vermindert de buikomvang significant

 

Pruimen

Voor een goed effect zijn maar weinig pruimen nodig

Drie tot zes gedroogde pruimen per dag verlagen de bloeddruk en lipiden waarden aanzienlijk. Pruimen zijn ook heel geschikt als tussendoortje, omdat ze de stoelgang verbeteren en voor een vol gevoel zorgen.Je kunt ze ook makkelijk in gerechten implementeren.

Meer voordelen van pruimen: Verbeteren de darmflora

 

Blauwe bessen

Soepele vaatwanden door blauwe bessen

Blauwe bessen zijn een soort van Haarlemmer Olie onder het fruit: overal goed voor! Deze kleine besjes verlagen ook de bloeddruk en maken vaatwanden elastischer, ook bij vrouwen met een hoge bloeddruk na de menopauze. Bepaalde flavonoïden in de bes hebben een bloeddruk verlagend effect. 

Meer voordelen van blauwe bessen: Vertragen krachtig het verouderingsproces van binnen en buiten

 

Hibiscus thee

Hibiscusthee bevat veel anthocyaninen

Van de mooie winterharde struik, die je vooral veel in Zuidoost Europa en het oosten van Midden Europa ziet, bestaat ook thee. Hibiscus is een rijke bron van anthocyaninen. Dit zijn ook flavonoïden, die de bloeddruk met succes verlagen. Hibiscus smaakt wel zuur, dus het misschien prettig om een natuurlijke zoetstof te gebruiken.

Meer voordelen van anthocyaninen: Houden de bloedsuikerspiegel in balans

 

Donkere chocolade en cacao

Dagelijks een stukje chocola voor een gezonde bloeddruk

Deze lekkernijen verlagen de systolische bloeddruk met gemiddeld 5 mmHg en de diastolische bloeddruk met een gemiddelde van 3 mmHg. Deze  uitwerking komt dankzij verschillende fytochemicaliën, waaronder procyanidinen, theobrominen, epicatechinen en catechinen. Hoe donkerder het chocolade, des te meer cacao het bevat. Dus kijk naar de chocolade met minstens 70% cacao en eet een of twee stukjes per dag.

Meer voordelen van donkere chocolade: Remt ontstekingen

 

Factoren die invloed hebben op de bloeddruk

  • Zittende leefstijl
  • Stress
  • Buikvet
  • Kalium te kort (hypokalemie)
  • Obesitas (meer dan 85% van de gevallen komt voor bij een BMI die hoger dan 25 is) 
  • Gevoeligheid voor zout
  • Alcoholgebruik 
  • Vitamine D tekort 
  • Insuline resistentie
  • Voeding met fructosesiroop 
  • Verder: leeftijd, genen en verhoogde uitscheiding van renine (een enzym dat door de nieren wordt uitgescheiden) 

Bron; goedgezond.info en NewAge

 

Wil je meer info :  

Team Van Nature Gezond

Bel nu  :  0637332901   

Chat    : https://m.me/VanNatureGezond

Mail     : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.